daf53banner

خنجر بیت کوین به سرمایه گذاران ایرانی روز جدید

53 درصد از سرمایه گذارانی که وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند ضرر کردند

پس از املاک و طلا، ارز دیجیتال به عنوان امن ترین گزینه برای سرمایه گذاران ایرانی مطرح شده است. این یکی از نکات برجسته گزارش جامع فضای دیجیتال است که سایت ارز دیجیتال منتشر کرده است.

به گزارش صبح امروز؛ گزارش جامع فضای ارزهای دیجیتال که بر اساس اطلاعات و اظهارات شرکت کنندگان از تمامی مناطق کشور تهیه شده است، آمار خواندنی زیادی دارد و به عنوان مثال نشان می دهد که بیش از نیمی از ایرانیان دارای تجربه هستند. سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال آسیب دید. بر اساس این گزارش، تحریم هایی که معامله گران را از بسترهای خارجی محروم می کند، مهم ترین چالش سرمایه گذاران ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود. از زمانی که بیت کوین زبان زد، بیش از 200 کسب و کار مرتبط با ارزهای دیجیتال در کشور ایجاد شده است و گردش مالی روزانه صرافی های داخلی هم اکنون حدود 15 درصد از گردش مالی بورس تهران را تشکیل می دهد.

بازار ارزهای دیجیتال از دیدگاه ایرانیان

32 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی سایت ارزهای دیجیتال با این بازار آشنا هستند و تجربه سرمایه گذاری قبلی دارند. 30 درصد از جامعه آماری مورد نظر با وجود آشنایی با داستان، تجربه استفاده و سرمایه گذاری ندارند و 23 درصد دیگر فقط چیزی شنیده اند. 15 درصد باقی مانده چیزی در مورد بیت کوین و ارز دیجیتال نمی دانند.

برخی از افرادی که جسارت ورود به بازار ارزهای دیجیتال را نداشتند، عدم آگاهی و دلایل دیگری از جمله لزوم اعتماد به ارز دیجیتال برای انتقال پول و عدم اطلاع از مشروعیت پول دیجیتال را عنوان کردند. بازار ارز دیجیتال

به گفته شرکت کنندگان در نظرسنجی، ارز دیجیتال پس از بازار مسکن، طلا و فلزات گرانبها به عنوان امن ترین نوع سرمایه گذاری معرفی شده است و سرمایه گذاری در دلار، بورس و سهام شرکت های خارجی در این لیست قرار دارد. بعد. از یک سو، ایرانیان به آینده بازار ارزهای دیجیتال خوش بین هستند به گونه ای که حدود 32 درصد از افرادی که در نظرسنجی وب سایت ارزهای دیجیتال شرکت کردند، بیشترین امید را به آینده داشتند و از سوی دیگر، در شش ماهه اول سال 2023، حدود 128 میلیون بازدید از سایت های 40 صرافی صورت گرفته است.

بیش از نیمی از ایرانیانی که قبلا وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اند و در نظرسنجی سایت ارزهای دیجیتال شرکت کرده اند، ضرر کرده اند. بر اساس گزارش فعلی، دقیقاً 53 درصد از شرکت کنندگان بخشی از سرمایه خود را برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال از دست دادند و از سوی دیگر، حدود 47 درصد از سرمایه گذاران به سود رسیدند. اگرچه نام بیت کوین اولین بار در سال 2008 ظاهر شد، اما بیشترین حجم ورود ایرانیان به بازار ارزهای دیجیتال در سال 2020 خواهد بود.

حدود 27 درصد از کل ایرانیانی که تجربه حضور در بازار ارزهای دیجیتال را داشتند در آن سال وارد بازار شدند و 23 درصد از شرکت کنندگان سال 2021 را زمان ورود به بازار اعلام کردند. البته صحبت از زمانی است که بازار ارزهای دیجیتال در بورس بود و بیت کوین با رسیدن به حدود 68000 دلار به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش وب سایت ارزهای دیجیتال، با فروکش شدن تب بیت کوین، استقبال ایرانی ها از بازار ارز دیجیتال در سال های بعد کاهش یافت و تنها چهار درصد از تجار ایرانی به فکر خرید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بودند. بازار از ابتدای سال جاری

رفتار و انتظارات تجار ایرانی

همانطور که انتظار می رفت، بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال از دیدگاه سرمایه گذاران ایرانی است. حدود 22.5 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی سایت ارزهای دیجیتال گفتند که بیت کوین را در کیف پول خود نگه می دارند و پس از آن Dogecoin و Shibaino قرار دارند. این گزینه ها در حال حاضر از نظر تسلط بر بازار در رتبه های نهم و نوزدهم قرار دارند و جزو محبوب ترین ارزهای دیجیتال ایلان ماسک هستند.

حدود 70 درصد از کاربران گفتند که رفتار بیت کوین خود را همیشه زیر نظر دارند و 63 درصد و 57 درصد از کاربران همیشه از Dogecoin و Shibaino آگاه هستند. بررسی ها نشان می دهد که حدود 82 درصد از بازرگانان از ارز دیجیتال برای تجارت و کسب سود استفاده می کنند و 9 درصد از افراد مورد بررسی برای ارسال و دریافت پول به خارج از کشور از پول دیجیتال استفاده می کنند.

68 درصد از کاربران بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال را یک سرمایه گذاری بلند مدت می دانند. 33 درصد از آنها دیدگاهی میان مدت و هفتگی از بیت کوین دارند. حدود 20 درصد انتظار سود روزانه دارند و 14 درصد به بازدهی چند دقیقه ای یا حتی چند ثانیه ای فکر می کنند. امکان خرید ریالی یکی از مهم ترین دلایل مراجعه تجار به صرافی های ایرانی اعلام شده و فرار از تحریم ها، امکان پیگیری قانونی و پشتیبانی از زبان فارسی نیز به عنوان دلایل بعدی استفاده داخلی ذکر شده است. مبادلات

خنجر بیت کوین به سرمایه گذاران ایرانی حجم معاملات روزانه معامله گران ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال حدود 15 درصد بازار سهام است.

موانع تجار ایرانی

عدم دسترسی به پلتفرم‌های خارجی در سایه تحریم‌های اعمال‌شده بر تجار ایرانی، به گفته شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سایت ارزهای دیجیتال، مهم‌ترین مانع برای تجار شناخته شد. همانطور که حدود 77 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی دست خود را روی این مورد گذاشتند. محدودیت های دسترسی به اینترنت، که شامل مواردی مانند تغییر آدرس IP می شود، مانع بعدی است که تقریباً 58 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

ضعف بسترهای داخلی، کمبود و ضعف منابع آموزشی، تقلب و مشکلات امنیتی و عدم شفافیت قانون در برخی بخش‌ها نیز از دیگر موانعی است که کاربران شرکت در نظرسنجی به آن اشاره کرده‌اند. سایت ارز دیجیتال.

تاثیر بازار ارز دیجیتال بر تجارت ایرانی

ارز دیجیتال بیش از 200 کسب و کار مختلف را در کشور ما ایجاد کرده است. بررسی سایت ارزهای دیجیتال نشان می دهد که نیمی از این کسب و کارها به عنوان پلتفرم یا صرافی معاملاتی فعالیت می کنند و توسعه نرم افزار و ابزار، رسانه و آموزش نیز به عنوان سایر مشاغل فعال در فضای ارز دیجیتال دیده می شوند. بر اساس این گزارش بیش از دو هزار ایرانی در 200 بنگاهی که نام بردیم مشغول به کار بودند.

همانطور که انتظار می رفت، تهران بیشترین سهم را دارد و سرمایه کشور نزدیک به 70 درصد از کسب و کارهای مرتبط با ارز دیجیتال را تشکیل می دهد. شهرهای مشهد، شیراز و اصفهان از جمله شهرهای فعال در حوزه ارز دیجیتال معرفی شدند. 87 درصد از افراد شاغل در صنعت ارزهای دیجیتال در تهران زندگی می کنند و پس از آن بندر انزلی با 4.1 درصد، کرج با 3.4 درصد و مشهد با 1.8 درصد قرار دارند.

مقایسه حجم معاملات بازار ارز دیجیتال و بورس

حجم معاملات روزانه معامله گران ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال حدود 15 درصد بازار سهام است. بررسی سایت ارز دیجیتال که با رصد تراکنش های 10 صرافی دیجیتال ایرانی انجام شده است، نشان می دهد در نیمه اول سال 1402 روزانه به طور متوسط ​​1400 میلیارد تومان جابه جا شده است، این در حالی است که آمار موجود است. سامانه مدیریت فناوری بورس تهران میانگین ارزش معاملات روزانه را نشان می دهد.بازار سهام حدود 9 هزار میلیارد تومان را نشان می دهد.

در فروردین ماه امسال به طور متوسط ​​1.907 میلیارد تومان از سوی معامله گران ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال جابه جا شد که این رقم در شهریور ماه سال جاری به روزانه 1.397 میلیارد تومان کاهش یافت. در همین مدت حجم معاملات روزانه بورس از 9 میلیارد و 800 میلیون تومان به 8 میلیارد و 641 میلیون تومان افزایش یافت.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما