ده «هشتم» و «نهم» استفاده از یارانه تشویقی 120 هزار صومی است.


آفتاب نیوز :

بیش از چهار ماه از اجرای طرح حسابداری الکترونیک در کشور می گذرد. این طرح که شامل ۱۱ کالای اساسی شامل برنج ایرانی، سویا، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و شکر است، به تایید پژوهشکده صنایع غذایی رسیده است. ایران. که در سبد غذایی این طرح تعریف شده است و مشمولان این طرح در صورت خرید 200 هزار تومان از مبلغ یارانه از 11 نام سبد غذایی، حق دریافت 120 هزار تومان یارانه تشویقی را خواهند داشت.

در حال حاضر 145 هزار فروشگاه به اجرای طرح متصل هستند.

البته مرحله اول اجرای ملی این طرح به گونه ای بود که سه درآمد اول کاهش یافت و متقاضیان تحت پوشش سازمان اجتماعی و کمیته امداد از امتیاز تشویقی و در صورت خرید 70 درصد یارانه خود بهره مند شدند. در بین این 11 فقره کمک هزینه آنها 20 درصد افزایش یافت اما در مرحله دوم سه دهم درآمدی و مشمولان سازمان اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از امتیاز تشویقی بهره مند شدند. با این تفاوت که شرط بهره مندی از افزایش وام خرید حداقل 200 هزار تومان است که یارانه آن اعلام شد و اگر سرپرستان خانوار این میزان یارانه از جمله کالاهای اساسی را بخرند، حق خواهند گرفت. برای امتیازهای تشویقی

به مرور زمان و از اول شهریورماه امسال یارانه تشویقی به دهک چهارم و پنجم درآمد به صورت کوپن تعمیم یافت و دهمین چهارم و پنجم نیز مشمول این یارانه تشویقی شد.

این در حالی است که از ابتدای هفته گذشته و در مرحله ششم اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، دهک های ششم و هفتم درآمدی مانند دهک اول تا پنجم، حق دریافت امتیاز تشویقی طرح کالابرگ را دارند. و همچنین مبلغ 200 هزار تومان کمک هزینه خود را از 11 نام سبد غذایی دریافت کردند. به عبارت دیگر با استفاده از این طرح، یارانه درآمدی بند اول تا سوم مالیاتی به 520 هزار صوم و یارانه درآمدی بند چهارم تا هفتم به 420 هزار صوم افزایش می یابد.

با این حال وزیر تعاون، کار و حمایت اجتماعی روز گذشته به ایسنا اعلام کرد که اعشار هشتم و نهم به تدریج به طرح صورتحساب الکترونیکی اضافه می شود.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما