عوارض جانبی صاف کننده ها یا نرم کننده های حاوی & فرمالدئید&

تیتر 20- به گفته Veriwell Health، یک مطالعه موسسه ملی بهداشت در سال 2022 ارتباط مستقیمی بین استفاده منظم از صاف کننده های شیمیایی مو و سرطان رحم نشان داد. در این زمینه پیشنهاد ممنوعیت استفاده از این صاف کننده ها پیشنهاد و ابلاغ شده است.

خطر ابتلا به سرطان رحم تا سن 70 سالگی برای زنانی که هرگز از اتو مو استفاده نکرده اند 1.64 درصد است، اما برای کسانی که مرتباً از اتو مو استفاده می کنند، این خطر تا 4.05 درصد افزایش می یابد.

به گفته متخصصان، زنان سیاه پوست بیشتر در معرض خطر هستند، زیرا تمایل به استفاده بیشتر از این محصولات دارند و در سنین پایین‌تر شروع به استفاده از آن می‌کنند.

نتایج آزمایش همچنین ارتباط بین صاف کننده های شیمیایی مو و افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان و سینه را نشان می دهد.

فرمالدئید یک گاز بی رنگ و قابل اشتعال در دمای اتاق است و زمانی که در هوای محیط وجود داشته باشد باعث ریزش اشک، آبریزش بینی و گلو، سرفه، خس خس سینه و درد پوست در برخی افراد می شود.

به گفته وزارت بهداشت ایالت نیویورک، بیش از 150 محصول شیمیایی صاف کننده مو حاوی فرمالدئید هستند. به برچسب ها نیز نمی توان اعتماد کرد، زیرا برخی از محصولات ارگانیک یا بدون فرمالدئید حاوی فرمالدئید هستند.

دکتر کریستوفر بونیک، استادیار پوست در دانشکده پزشکی ییل می گوید: محصولات مراقبت شخصی باید به مصرف کننده کمک کنند نه آسیب. باید مطالعات بیشتر و واضح تری در مورد اینکه کدام محصول برای چه افرادی مفید است انجام شود. بنابراین، حذف مواد سرطان‌زای مضر از محصولاتی که به طور نامتناسبی توسط زنان سیاه‌پوست استفاده می‌شود، برای سلامتی آنها کاملا ضروری است.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، ممنوعیت FDA در حال حاضر تنها یک توصیه است و این بدان معناست که محصولات حاوی این ماده شیمیایی مضر در بازار موجود است.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما