چند نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی وام گرفته اند؟ روز جدید

امسال مبلغ بدهی مستمری بگیران تامین اجتماعی بالغ بر بیست میلیون تومان است. با وجود کمبود بودجه همچنان لیست انتظار طولانی است و در هشتمین ماه سال جاری بسیاری از مستمری بگیران در انتظار دریافت وام هستند.

علی دهقونکیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان تهران) در این خصوص می گوید: امسال پرداخت بدهی بازنشستگان با تاخیر آغاز شد. اما از ابتدا تا کنون سهمیه هایی پرداخت شده است. مشخص نیست این وام تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. معمولا تامین اجتماعی تا پایان بهمن ماه بدهی ها را پرداخت می کند و در اسفندماه خبری نیست.

وی ادامه داد: به هر حال باید به تعداد بیشتری از بازنشستگان وام بدهیم تا به رقم اعلام شده در ابتدای سال برسیم. سهمیه پرداخت وام ماهانه 40 هزار نفر در سراسر کشور است و حدود 8 هزار مستمری بگیر در تهران ماهانه پرداخت می شوند.

به گزارش اخبار دهگونکیا، تا این لحظه که در هشتمین ماه سال قرار داریم، به کمی بیش از 18 هزار مستمری بگیر بهزیستی در تهران 20 میلیون تومان وام اعطا شده است.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان تهران با بیان اینکه تا پایان سال باید میزان پس انداز حداقل 2.5 برابر میزان اعلام شده از سوی مدیرکل تامین اجتماعی در ابتدای سال باشد، گفت: پس‌انداز باید حداقل 2.5 برابر باشد. وی می افزاید: پرداخت بدهی های مربوط به ماه های مهر و آبان انجام شده و باید منتظر سپرده های آذر، آذر و بهمن باشیم.

وی در پایان می گوید: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی وام مناسب و کافی برای بازنشستگان در نظر بگیرد تا همه بازنشستگان بتوانند 20 میلیون تومان وام بگیرند که این مبلغ بسیار ناچیز و ناکافی است. .

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما