راهنمای راه اندازی موتور برق گروه صنعتی دیزل نیرو

این دستگاه قدرت مکانیکی موتور را که حاصل سوخت فسیلی است، تبدیل به انرژی الکتریسته میکند؛ یک موتور برق میتواند انرژی مورد نیاز برای فعال کردن تجهیزات سبک خانگی و کارگاهی را تامین کند. قیمت موتور برق چالشی است که در همان ابتدای ماجرا ممکن است شما را غافل‌گیر کند.

شرکت های ایرانی در سال های اخیر با به‌کارگیری نیروهای فنی و تخصصی و همچنین واردات قطعات باکیفیت، فعالیت خوبی داشته اند. به گونه ای که برخی از تولیدات ایرانی می‌توانند با موتور برق های معتبر و صاحب نام رقابت نمایند. همچنین وجود نمایندگی و مرکز فروش معتبر از دیگر مزایای خرید موتور برق ایرانی است.

موتور برق

می توان اذعان داشت که موتور برق دستگاهی می باشد که با مصرف سوخت (بنزین، گاز یا گازوئیل و یا حتی نفت) می تواند برق را تولید کند و ما برای راه اندازی وسایل و تجهیزات خود از این دستگاه استفاده کنیم.

موتور برق بنزینی ایمر مدل LT3900EB

موتور برق هیوندای یکی از بهترین موتورهای برق در بازار ایران است.

وات مجاز میزان برقی را که ژنراتور قابل‌حمل می‌­تواند به طور پیوسته تولید کند، توصیف می­‌کند.

چیزی که ژنراتورهای دیزلی را به یکی از پیشتازان صنعت تبدیل می‌کند، قابلیت اطمینان بسیار زیاد، حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری و راندمان بالاست. ابتدا باید بر اساس تعداد لامپ های مصرفی و سایر وسیله های برقی دائم فعال مانند یخچال و فریزر یا تلویزیون باید برق مصرفی را تخمین بزنید.

موتور برق

تفاوت دیگر بین موتور برق بنزینی و دیزلی در نحوه احتراق هر کدام برای ایجاد قدرت است.

راه اندازی تجهیزات اجرای موسیقی، گرم کننده غذا، قهوه ساز و وسایل گرمایشی یا سرمایشی همگی نیاز به منبع انرژی الکتریکی دارند.

بررسی و مقایسه موتور برق دیزلی و بنزینی

این موتور برق بنزینی اینورتر، دارای نمایشگر دیجیتال، با حداکثر توان خروجی 8 کیلوات و توان دائم 7000 وات می باشد. موتور برق 9000 هواسدان اینورتردار، دارای کلید ECO می باشد، این کلید صدای موتور برق را بسیار کم می کند، با اینکه موتور برق های اینورتری، کمترین میزان صدا و لرزش را دارند. بررسی کنید که موتور برق از قطعات با کیفیت ساخته شده است و دارای استانداردهای لازم می باشد.

یک فیلتر سوخت، آلاینده‌ها را حذف می‌کند تا به موتور نرسند و یک انژکتور سوخت، سوخت را وارد محفظه احتراق موتور می‌کند.

موتور برق

اگر قصد برق‌رسانی به کامپیوتر یا دیگر وسایل الکتریکی حساس را دارید، اطمینان حاصل کنید موتور برقی که خریداری می‌کنید، دارای این تکنولوژی باشد. استفاده مداوم و کارکرد طولانی در دستگاهی مانند موتور برق که همواره در جهت تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی پتانسیل الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد، باعث می شود تا اجزای دستگاه به مرور زمان آسیب ببینند. شما باید با توجه به بودجه ای که در نظر دارید، موتوربرق مناسب خود را انتخاب کنید.

در نوع دستی، در زمان بی برقی، اپراتور، موتور برق را روشن می کند و آن را وارد مدار برق می نماید. اما در نوع اتوماتیک، یک تابلو برق که به آن تابلوی امرجنسی می گویند، توسط یک برد کنترلر، بی برقی را حس می کند و فرمان شروع کار موتوربرق را صادر می نماید. در نهایت موتور برق به صورت خودکار روشن می شود و توسط کنداکتور مربوطه، به شبکه برق وارد می گردد.

برای مصارفی مانند جوشکاری که دائم درحال جابه جایی موتور برق می باشند و افرادی که به دنبال موتوربرق های پرتابل و سبک اند انتخاب بسیار ایده آلی می باشد. در حالی که پیستون به سمت پایین حرکت می کند مخلوط سوخت و هوا یا اکسیژن در داخل محفظه احتراق جمع می شود و برای اشتعال آن از جرقه شمع استفاده می کند.

ویژگی های مهم در خرید موتور برق مناسب

شاید قطعی چندساعته برق برای خیلی‌ها، علی‌رغم آزاردهنده بودن، قابل تحمل باشد، اما مصرف‌کنندگانی، اغلب تجاری و صنعتی، نیز هستند که قطعی‌های مکرر موجب ضرر و زیان آن‌ها خواهد شد. همین امر سبب می‌شود بسیاری از مصرف‌کنندگان به دنبال راهکارهایی برای تأمین برق در شرایط اضطراری و قطعی برق باشند. یکی از این راهکارها استفاده از ژنراتور برق یا همان موتور-ژنراتور است که در بین مردم با نام موتور برق شناخته شده است.

موتور اصلی ترین بخش دستگاه موتور  است؛ که در واقع از آن به عنوان منبع تامین کننده انرژی استفاده می‌شود. میزان توان موتور یا ولتاژ آن ارتباط مستقیمی با میزان برق تولیدی دارد. هر چه ژنراتور برق شما توان بیشتری داشته باشد میزان انرژی برق تولیدی آن نیز بیشتر خواهدبود.

  • وات شروع فقط در ابتدا نیاز می‌­شود و فقط یک آیتم در یک‌زمان شروع خواهد شد؛ بنابراین، با انتخاب بالاترین وات شروع بین آیتم­ها، شما تضمین می­‌کنید که برای کار تمام آیتم‌­های موردنیاز، وات کافی خواهید داشت.
  • با افزایش استفاده از موتور ژنراتورها در منازل و آپارتمان‌های مسکونی و تجاری، تامین سوخت پایدار این ژنراتورها یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران این ساختمان‌هاست.
  • در دسته بندی دیگر از نظر صدای تولیدی موتوربرق ها به دو دسته تقسیم می شوند، موتوربرق های صدار دار و موتوربرق های بدون صدا یا کانوپی دار.
  • همان طور که از نام آن مشخص است، سوخت این موتور ژنراتور برای تولید برق ، بنزین می باشد.
  • موتوربرق های اپکس دارای یکسو کننده و تنظیم کننده ولتاژ AVR است.

محصولاتی از قبیل دوربین مدار بسته، ضبط کننده ویدیویی، دزدگیر اماکن، سوئیچ شبکه و سایر تجهیزات شبکه و امنیتی از بهترین برندهای ایران و جهان همچون هایک ویژن، داهوا، کی دی تی و … .

موتور گازی به خاطر گازسوز بودن و حذف بنزین دارای طول عمر بیشتری نسبت به موتور بنزینی است.

شرکت هیوندای توانست در ایران بیش از 180 مرکز فروش و خدمات پس از فروش راه اندازی کند. این چرخه چهار زمانه مانند موتور بنزینی با مکش آغاز شده و هوا و سوخت وارد میکسر گاز می شود و بعد از متراکم شدن آن با بالا آمدن پیستون توسط جرقه شمع مشتعل می شود. تنظیم و راه اندازی ساختار موتور برق به کمک پنل کنترل انجام می‌شود. وجود این پنل در موتور برق اینورتری، سبب می شود تا بتوانید موبایل و باتری خود را با آن شارژ کنید که در سایر موتور برق ها این قابلیت وجود ندارد.

هر چه برند معروف تر و توان دستگاه بالاتر باشد قیمت نیز افزایش خواهد یافت، اما قطعاً با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید دستگاهی اقتصادی و مقرون به صرفه بیابید.

در عوض، هر دستگاه می تواند به موتور برق مخصوص خود مجهز شود و کنترل آسان را در نقطه استفاده و بهبود بهره وری انتقال انرژی را فراهم کند. موتورهای برقی که در کشاورزی کاربرد دارند قدرت عضلانی انسان و حیوان را از کارهایی مانند حمل دانه یا پمپاژ آب حذف کرده‌اند. اگر موتور برق را برای کار در مدت زمان زیاد نمی‌خواهید و میزان مصرف بارهایتان نیز کم است، ژنراتور بنزینی گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

طوری برنامه‌ریزی کنید که در ساعات غیر پیک مصرف برق (به‌طور مثال وقتی خانواده‌تان خواب هستند) موتور برق نیاز به سوخت‌دهی مجدد داشته باشد. بیشتر موتور برق ها اجازه اتصال مستقیم وسایل الکتریکی را می‌دهند. شما همچنین می‌توانید از سیم سیار با کیفیت نیز به‌عنوان رابطی بین ژنراتور و وسایل برقی استفاده کنید. آیا دستگاه شما قرار است در یک محیط سرپوشیده قرار بگیرد یا جایی که خطر عوامل محیطی وجود دارد؟ با توجه به مکان قرارگیری آن، موتوربرقی با استحکام و مقاومت مناسب بخرید.

مساله دیگری که بسیار حائز اهمیت است سوخت مصرفی موتور برق می‌باشد، موتور برق‌ها در انواع گازسوز، بنزینی، دیزلی و… میزان تولید صدا، تجهیزات و امکانات جانبی، برند و کیفیت دستگاه از دیگر معیارهایی هستند که در هنگام خرید موتور برق خانگی می‌بایست به آن دقت نمایید.

بدون تردید می‌توان گفت که توجه به برند و قیمت دستگاه از فاکتورهای مهم و موثر در خرید موتور برق خانگی خوب بشمار می‌رود. برندهای داخلی و خارجی مختلفی در بازار درحال تولید و فعالیت هستند.

در صورت استفاده از موتور برق گازی و عدم دسترسی به لوله کشی گاز کاربردی ترین راه استفاده از کپسول گاز می باشد.

موتور برق

این نوع ژنراتور با سوخت بنزین، حین تولید انرژی، گاز کربن دی اکسید آزاد می‌کند، به همین جهت برای استفاده در مکان‌های سربسته مناسب نیستند.

این شرکت محصولات خود را با برند هواسدان در بازار ایران عرضه می نماید.

سیم پیچی ، قدرت بدنه ،شاسی های موتور برق، مقدار سوخت مصرفی و نوع سوخت مصرفی مواردی است که شما در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. به دلیل اینکه موتور برق با توان مورد نیاز قابلیت تنظیم دارد، سوخت پایینی مصرف کرده و سوخت را هدر نمی دهد. ضرورت استفاده از کانوپی به علت صدای زیاد موتور برق‌ها، مخصوصاً موتور برق‌های بزرگ که می‌توانند یک منبع آلودگی صوتی باشند بیشتر احساس می‌گردد و دستگاه را تبدیل به موتور برق سایلنت می‌کند.

موتور برق هواسدان 3500، دارای توان 3.2 کیلو وات و قدرت 7 اسب بخار است که شما می توانید از آن برای روشن کردن یخچال، تلویزیون، کولر استفاده کنید.

برای دستیابی به این راه، بهترین کار این است که موتور برق را در یک فضای در بسته نصب کنید. یکی از مواردی که می تواند علتی برای برق ندادن موتور برق بنزینی باشد، قطع شدن تابلوی موتور برق بنزینی باشد. در مواردی که موتور برق بدون هیچ ایرادی کار می کند اما بعد از آن که خاموش و مجدداً روشن شود، دیگر برق نمی دهد، ممکن است ایرادات برقی موتور برق سبب این اتفاق شده باشد. در این موارد مشکلات ارتباطات آرمیچر، ذغال و رگلاتور می تواند علت برق ندادن موتور برق بنزینی باشد.

میتوان گفت پر استفاده ترین ژنراتور برق های بازار؛ موتور برق های بنزینی است چرا که افراد دسترسی راحت تری به بنزین دارند.

از کاربردهای مهم ژنراتور برق می توان به تامین برق اضطراری بیمارستان ها، انواع مراکز دامداری مثل مرغداری، گاوداری، مصارف خانگی و انواع محیط های تجاری و صنعتی اشاره کرد. در واقع موتور برق سوخت را مصرف کرده و با چرخش موتور به تولید برق می‌پردازد. با انتخاب موتوربرق گازسوز برای تولید برق، هزینه مصرف سوخت کمتر شده و دستگاهی با طول عمر بالاتر خریداری می‌کنید.

موتور برق

هر یک از این موتور برق ها دارای مزایای و معایب خاص خود بوده و در نوع خود بهترین هستند. در ادامه اشاره کوتاهی به ویژگی های هریک از این ژنراتورها می پردازیم. برای تامین برق دستگاه های سه فاز مانند آسانسور و پمپ و کفکش سه فاز بایستی موتور برق سه فاز تهیه نمایید. خروجی این موتور برق ها سه فاز 380 ولت می باشد ولی هر فاز به تنهایی 220 ولت است.

قیمت در بررسی موتور برق‌های صنعتی و کارگاهی که فراتر از نیازهای خانگی هستند، چالش جدی‌تری است. تقریباً تمامی مدل‌های خانگی با حد توان دهی ۳ الی ۴ کیلو واتی الگوی طراحی یکسانی دارند.

برای کارهایی مثل این، استفاده از پروژکتورهایی که مستقیما به موتور برق وصل می‌شوند رایج است.

موتور برق گازسوز به دلیل نوع سوخت آن کم مصرف و کم هزینه است و آلودگی کمتری نسبت به دیگر موتور برق ها از جمله موتور برق دیزلی و بنزینی دارد.

زمان استفاده از موتوربرق های بنزینی بسته به توان آنها فرق دارد، ولی به طور معمول هر موتور برق بنزینی تا 8 ساعت مداوم کارایی دارد.

توان دیزل ژنراتور برحسب کاوا (کیلو ولت بر آمپر) و توان موتوربرق بر حسب کیلووات محاسبه می شود. در صورت نیاز به راهنمایی و نکات کلیدی جهت انتخاب موتور برق، می توانید از برگه راهنمای خرید موتور برق خانگی دیدن فرمایید. آیا جهت خرید موتور برق برای منزل، دفتر کار، شرکت، مراکز صنعتی و کارگاه ها احتیاج به راهنمایی دارید؟ همگام با راهنمایی‌های این مقاله، نیازهای خود را شناسایی کنید و بهترین موتور برق را با توجه به نیازتان خریداری نمایید. موتور برق یا ژنراتور وسیله ای است که با سوزاندن سوخت مانند بنزین، نفت و گازوئیل برق یا الکتریسیته تولید می کند.

در واقع به این نکته توجه کنید که موتوربرق ها باید دارای سیستم AVR  باشند. تنها تفاوت موتوربرق ها با دیزل ژنراتورها در این است که اندازه موتوربرق خیلی کوچکتر از دیزل ژنراتور است. در ادامه برخی از سوالات متداول در رابطه با موتور برق مورد بررسی قرار گرفته و به آن‌ها پاسخ داده‌ایم. این مساله که موتور برق در چه محیطی قرار بگیرد می تواند تا حدودی تعیین کننده طول عمر موتور برق باشد.

گاز طبیعی ، گاز تولید شده از ذخایر زیرزمینی می باشد که متشکل از گاز متان، CH4 و دیگر هیدروکربن های سبک است که استفاده از این نوع سوخت در موتور ژنراتور گازسوز باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود. تولید، پردازش و توزیع گاز طبیعی به بخش مهمی از اقتصاد هر کشور تبدیل شده است. از طرفی فراوان بودن گاز طبیعی در ایران موجب شده تا به راحتی بتوان برای تولید برق، در موتور برق گازسوز از آن استفاده کرد. از مزیت های دیگر استفاده از موتور برق گازسوز ، می توان به تولید قابل اعتماد برق در راندمان بالا و سوخت کم در مقایسه با موتور برق بنزینی اشاره نمود.

در ادامه، انواع موتور برق را بر اساس نوع روشن شدن معرفی می‌کنیم.

یکی از ایراداتی که در قیمت انواع موتور برق می تواند رخ دهد، این است که موتور در حالت کار کردن آمپر می کشد و ژنراتور دیگر برق نمی دهد.

آهنگ جدید

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما